Transalpina

by florin

Transalpina este cel mai înalt drum rutier din România cât și din întregul lanț al Munților Carpați, atingând altitudinea maxima (2145 m) în Pasul Urdele.
Rânca este situată la altitudinea de 1520 – 1580 m pe versantul sudic al Muntelui Corneşu Mare (sectorul Parâng – Sud), fiind cea mai spaţioasă zonă turistică din arealul munţilor Parâng; Turiştii sunt atraşi de această locaţie în special în sezonul de iarnă, în Rânca fiind construite şi puse în funcţiune numeroase pârtii de schii cu diferite lungimi şi grade de dificultate situate până la altitudini de 2000 m .
Potecile turistice din Ranca duc spre zone de o frumusete deosebita, spre puncte de belvedere cum ar fi Varful Mohor, Varful Setea Mare, Varful Papusa si tot de aici se ajunge spre Obarsia Lotrului – intersectia de drumuri care trec din Oltenia in Ardeal (la nord – pe Valea Frumoasei, spre Sebes, la vest – spre defileul Jiului) si către Lacul Vidra si Valea Lotrului. Construit de aproape 70 de ani, Transalpina rivalizeaza ca frumusete si spectaculozitate cu Transfagarasanul.
Ranca este un colt de rai pentru cei care vor sa se retraga in mijlocul naturii, dar este si un loc incarcat de istorie. Statiunea Ranca a fost infiintata inca din anul 1930. Statiunea s-a nascut datorita lui Dumitru Brezulescu care a decis ca acesta e un loc bun pentru turism. Tanarul a unit in 1902 satele gorjene intr-un proiect transformat, peste ani, in cea mai mare banca populara a Romaniei interbelice. Chiar primele cinci cabane de la statiunea Ranca au fost ridicate din fondurile Bancii Populare „Gilortul” (numele provine de la raul care izvoraste din Masivul Parang, traverseaza Novaciul si se varsa in Jiu).
Cadrul natural al complexului turistic Ranca se inscrie in tabloul potentialului turistic cu o mare complexitate, diversitate si atractivitate peisagistica, aceasta reflectandu-se in structura si valoarea acestuia: structura geologica manifestata prin formele de relief montan si submontan, diferite ca infatisare, reteaua hidrografica (vai inguste, versanti abrupti) si invelisul forestier care ocupa cea mai mare parte din suprafata.
Transalpina este cel mai inalt drum rutier din intregul lant al Muntilor Carpati, atat din Romania cat si din afara ei, atingand altitudinea maxima in Pasul Urdele 2145 m. Soseaua traverseaza Muntii Parang de la N la S, fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului intre care se afla. Soseaua DN67C Transalpina Sibiu-Ranca-Novaci face legatura intre Transilvania si Oltenia si are 120 km, dintre care 30 km la peste 2.000 de metri. Traseul este plin de serpentine care ofera un peisaj spectaculos: raul Stefanu, Carbunele, Muntiu, Urdele, etc .
Transalpina traversează Munții Parâng de la Nord la Sud fiind paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului, între care se află, și leaga localitatea Săliște din județul Sibiu de localitatea Novaci din județul Gorj. Traseul Transalpinei are o lungime de:
– 141 km de la Novaci (Gorj) la Saliste (Sibiu) – acesta fiind traseul original al Transalpinei
– 137 km de la Novaci (Gorj) la Sebes (Alba) pentru cei care aleg aceasta ruta.

S-ar putea sa-ti mai placa

Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va oferi cea mai buna experienta de utilizare posibila. Apasand butonul "Accepta" sunteti de acord cu termenii si conditiile noastre.
Conditii de Confidentialitate | Termeni si conditii | Politica de fisiere cookies Accepta